WeCreativez WhatsApp Support
نیاز به مشاوره دندانپزشکی داریم پیام بدهید
سلام چطور میتوانم کمکتون کنم؟

اهمیت دندانپزشکی برای کودکان

اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ توسط نویسنده محتوا سایت0
دندانپزشک-کودک-در-قم-بهترین-متخصصان-دندانپزشکی-اطفال1.jpg

اهمیت دندانپزشکی برای کودکان

یکی از مهمترین موارد در سلامتی کودکان، دندان آنهاست.

برخی والدین به دلیل شیری‌ بودن دندان فرزندان خود به آنها توجهی نمی­ کنند. فارغ از این که دندان نه تنها در صحبت فرزندان موثر است، بلکه با خرابی بیش از حد، باعث درد کشیدن فرزندان خود می­ شوند.

البته دندانپزشکی کودکان فقط مختص ترمیم و عصب ­کشی نیست، بلکه بسیاری از کودکان از دندان قروچه، نامنظم بودن دندان‌ها و فشار روی دیگر دندان ­ها و دیگر موارد رنج می ­برند. این مشکلات در صورتی که در سنین پایین برطرف نشوند، می­ توانند در بزرگسالی یا نوجوانی مشکلات بیشتری را برای فرزند شما ایجاد کنند.

دندانپزشک کودک و اطفال با توجه به دوره­های گذرانده، کودک و والدین را راهنمایی می ­کند. با انتخاب یک پزشک کودک خوب می­ توانید سلامت دندان­ های کودکان خود را تضمین کنید. نگهداری و مراقبت از دندان­ ها در کودکی به دلیل علاقه زیاد کودکان به شیرینی و شکلات اهمیت بیشتری دارد.

طبق آمارهای به دست آمده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ­های آمریکا CDC: «به طور تقریبی ۱۹ درصد کودکان و نوجوانان در سنین ۲ تا ۱۹ سال، بیماری ­های دهان و دندانی دارند که درمان نشده ­اند». با بررسی این آمار پی می­ بریم که دندانپزشکی در سنین کودکی چه اهمیت بالایی دارد.

همچنین طبق گفته آکادمی دندانپزشکی کودکان آمریکا AAPD: « ۶ ماه اول بعد از رویش دندان­ها و یا پیش از اتمام دوره یک سالگی لازم است کودکان مورد معاینه یک دندانپزشک کودک قرار بگیرد».

اهمیت دندانپزشکی برای کودکان | بهترین دندانپزشک کودک اصفهان

دکتر فرنوش پیکانپور ، بهترین دندانپزشک کودک اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

اما از مهمترین عللی که باعث می­شود تا دندان­ های کودک شما به صورت دوره­ ای معاینه شود، تغذیه کودک است. بله درست متوجه شدید!

پوسیدگی دندان کودک تا زمانی که به عصب رسیده و باعث درد شده باشد، علامتی ندارد؛ اما پس از رسیدن به عصب، باعث درد زیاد در کودک شما شده و غذاخوردن را برای او سخت می­ کند.

به دلیل بودن کودک در سنین رشد، با وجود درد دندان و کم غذا خوردن کودک، موادغذایی مورد نیاز بدن او و ویتامین ­های ضروری، کمتر به بدن رسیده و کودک با مشکلاتی دیگر روبرو خواهد شد.

با مراجعه کودک به دندانپزشک، عادات خوبی همچون مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و… در فرزند شما به شکل عادت درآمده و سلامت دندان­ های او را تا بزرگسالی تضمین می­ کند.

به هر حال بارها این جمله را شنیده­ اید که: «پیشگیری بهتر از درمان است».

 


مطالعه بیشتر:

فضانگهدار دندان در کودکان

درمان پوسیدگی دندان در کودکان


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






تماس با دکتر فرنوش پیکانپور

جراح دندانپزشک

کلینیک دندانپزشکی لقمان : اصفهان، سه راه ملک شهر، جنب کلانتری 19


تماس همراه

۰۹۱۲۰۵۶۶۷۰۳



روزهای حضور

هماهنگی قبلی با شماره تماس



دکتر فرنوش پیکانپور دندانپزشک اصفهان
دنبال کنید

شبکه های اجتماعی ما را

اینستاگرام ، واتساپ و مکان یابی با گوگل مپ



کلیه حقوق این سایت برای خانم دکتر فرنوش پیکانپور محفوظ می باشد.

لوگو دندانپزشکی