WeCreativez WhatsApp Support
نیاز به مشاوره دندانپزشکی داریم پیام بدهید
سلام چطور میتوانم کمکتون کنم؟

چرا دندانپزشکی کودکان بسیار مهم است؟

اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ توسط نویسنده محتوا سایت0
دندانپزشک-اطفال.jpg

چرا دندانپزشکی کودکان بسیار مهم است؟

به طور کلی مراقبت اولیه و پیشگیرانه از دهان و دندان کودکان بسیار مهم است.

نحوه رویش، مراقبت و ریزش دندان های شیری به طور مستقیم روی روند جوانه زدن و رویش دندان های دائمی فرزندتان تاثیر میگذارد. چنانچه مشکلی برای دندان های شیری کودک ایجاد شود، در آینده کودک با مشکلات دندانپزشکی گسترده تری روبرو خواهد شد که برطرف کردن آن ها مستلزم صرف وقت و هزینه بالا است.

برای همین لازم است در همان آغاز کودکی و حتی شیرخوارگی کودک را به نزد یک متخصص دندانپزشک اطفال برد. تا تمامی مشکلات موجود و پیش رو توسط او تشخیص داده شده و درمان شود.

مراقبت های انجام شده در زمینه دندانپزشکی اطفال میتواند به رشد طبیعی فک ها، دندانهای دائمی سالم و همچنین توانایی جویدن و صحبت صحیح فرزندتان کمک کند. هرچه دندانهای دائمی بیشتری به مرور زمان از لثه بیرون می آیند، مراقبت از دندان نیز به همان اندازه مهمتر و ضروری تر میشود.

تخصص دندان پزشکی کودکان و رویش دندان ها

دندان های شیری از سن 6 تا 24 ماهگی شروع به رویش می‌کنند و سپس رویش دندان‌های فک پایین و میانی شروع می‌شود. در سن 6 سالگی دندانهای شیری کم کم افتاده و جای خود را به دندان‌های دائمی میدهند. که قرار است تا پایان عمر همراه کودک باقی بمانند.

روند رویش دندان دائمی معمولا تا 12 سالگی به اتمام میرسد. بنابراین دندانپزشکی کودکان تا سن 12 سالگی تمام نیازهای دهان و دندان اطفال را به طور کامل پاسخ میدهد.

چرا دندانپزشکی کودکان بسیار مهم است؟ | بهترین دندانپزشک کودک اصفهان

 

دکتر فرنوش پیکانپور ، بهترین دندانپزشک کودک اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

بهترین سن مراجعه به دندانپزشک کودکان

اگر مشکلی متوجه دهان و دندان کودک باشد بهتر است از سن 4 سالگی برای اولین بار کودک را به نزد دندانپزشک اطفال ببرید. در سن 6 سالگی برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و بایت کودک و روند در آمدن اولین دندان های دائمی نیز حتما باید به دندانپزشک مراجعه کرد. از آن به بعد ویزیت منظم به دندانپزشک بسته به سلامت و پیشرفت دهان کودک هر 6 ماه یا هر یکسال یک بار باید انجام شود.

از لحظه ای که اولین دندان های دائمی در 6 سالگی شروع به رویش میکنند کودک نیز باید به طور مرتب به کلینیک دندانپزشکی کودکان برده شود. تا ارتودنسی پیشگیرانه از همان سنین آغاز شود. با توجه به شکل اولین دندان های دائمی و اینکه بین آن ها ممکن است فضای نسبتا زیادی وجود داشته باشد. اگر به طور مرتب به دندانپزشک اطفال مراجعه نشود امکان تشکیل پلاک در این شیارها و فواصل وجود دارد. که در صورت عدم رسیدگی میتواند منجر به بروز مشکلات متعدد لثه مثل عفونت و التهاب شود. بنابراین از لحظه نخست رویش دندان های دائمی حتما کودک خود را به چنین کلینیک هایی ببرید.

 


مطالب پیشنهادی:

اهمیت دندانپزشکی برای کودکان

متخصص دندانپزشکی کودکان و اطفال


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






تماس با دکتر فرنوش پیکانپور

جراح دندانپزشک

کلینیک دندانپزشکی لقمان : اصفهان، سه راه ملک شهر، جنب کلانتری 19


تماس همراه

۰۹۱۲۰۵۶۶۷۰۳



روزهای حضور

هماهنگی قبلی با شماره تماس



دکتر فرنوش پیکانپور دندانپزشک اصفهان
دنبال کنید

شبکه های اجتماعی ما را

اینستاگرام ، واتساپ و مکان یابی با گوگل مپ



کلیه حقوق این سایت برای خانم دکتر فرنوش پیکانپور محفوظ می باشد.

لوگو دندانپزشکی